Żyjemy w czasach, w których kanał reklamy przeniósł się w ogromnej mierze do internetu. Codziennie nasze skrzynki e-mailowe zasypywane są dziesiątkami, setkami reklam, na które przestajemy często zwracać uwagę, ot wyrzucamy je do kosza.
Dlatego dla marketingu bezpośredniego ponownie pojawia się miejsce i nie ma znaczenia czy Twoja firma świadczy usługi B2B czy B2C.
Ulotki jako produkt niszowy mają dzisiaj dużą moc by dotrzeć do klienta jako informacja o Twoim produkcie, usłudze czy jako prezentacja Twojej firmy.

Projekt ulotki nie jest rzeczą łatwą, stanowi często nie lada wyzwanie dla studia graficznego. Musi on też być przygotowany w sposób poprawny dla drukarni, by druk ulotki przebieg zgodnie z Twoim zamierzeniem
Najważniejsze pytanie jakie musimy sobie zadać przystępując do projektu ulotki to: czym możemy się wyróżnić na tle konkurencji i co powinno znaleźć się w treści ulotki, aby zaciekawiła ona na tyle odbiorcę by zwrócił na nią swoją uwagę i by przekazała mu wystarczające informacje do podjęcia decyzji o zakupie, kontakcie, etc.
Oczywiście profesjonalny projekt musi przejść długą drogę od pomysłu po kreację, nanoszenie poprawek. Na końcu tej drogi jest już tylko druk ulotki, a tu również mamy możliwość skorzystania z wielu technik, które mogą nam ulotkę uatrakcyjnić, jak np.: papier szlachetny, biały nadruk, lakier UV, foliowanie czy ciekawy kształt ulotki poprzez projekt wykrojnika. Twoja drukarnia powinna zaproponować Ci kilka ciekawych rozwiązań dostosowanych dla druku Twojej ulotki.

Ulotki są doskonałym sposobem na zaprezentowanie produktu, firmy czy np. akcji promocyjnej.
Jeśli projekt jest ciekawy, miły dla oka, nienatarczywy, a druk ulotki wykonany jest estetycznie, to świadczy to tylko o profesjonaliźmie firmy i z pewnością przyniesie efekt oczekiwany marketingowy.

Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych zasad, które pomogą stworzyć Ci dobry projekt ulotki i przygotować ją do druku.
Stosuj się do nich, a Twoja ulotka reklamowa nigdy nie trafi do kosza.

Zasady projektowania ulotki:
1. Pamiętaj, że czytający zawsze się spieszy, umieść zatem wyraźne hasło o produkcie;
2. Umieść w wyraźnym miejscu logo firmy, jest ono ważnym elementem wizerunkowym;
3. Stosuj tylko dobrej jakości zdjęcia;
4. Używaj maksymalnie 2 rodzajów czcionek;
5. Zachęć klienta rabatem promocyjnym po okazaniu ulotki;
6. Nie umieszczaj zbyt dużej ilości informacji w treści ulotki, wprowadzi to chaos i zniechęci klienta;
7. Stosuj zalecenia drukarni odnośnie specyfikacji projektu, by druk ulotki przebiegł bezproblemowo i zgodnie z Twoim zamierzeniem;
8. Nowoczesna drukarnia - to jej powinieneś zlecić druk ulotki, dobrej jakości druk wpływa pozytywnie na wizerunek firmy.